35
kotalarda artış dahi yapılmamıştır) için DTÖ Ticaret ve Taşı-
macılığın Kolaylaştırılması çalışma grubu nezdinde sorunu
gündemde tutmaya gayret etmekteyiz. Aynı şekilde Ulaştır-
ma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın destekleriyle Bir-
leşmiş Milletler nezdinde de kotaların kaldırılması yönünde
çalışmalar sürmektedir.
Gereksiz ve maliyetli kısıtlamalar arasında“sürücü vize-
leri” sorunu da gelmektedir. Sürücülerimizin en temel hak-
kı olan “işini gerçekleştirme” hakkının engellendiği, mesle-
ği gereği uzun süre ve sık sık yurt dışında bulunması gerekir-
ken bu gerekliliğin göz ardı edilerek engellendiği vize prose-
dürleri sorununun çözümlenmesi gerekmektedir.
Ancak üyesi olmaya hazırlandığımız AB ile ulaşım ala-
nındaki ilişkilerimiz bu sorunların ötesinde, büyük bir geli-
şim de vadetmektedir. AB’nin halen revize etmekte olduğu
“Trans-Avrupa Ulaşım Ağları” (TEN-T) kapsamında öngörü-
len beş ana eksenden biri olan “Güneydoğu Aksı” ile Türkiye
üzerinden Orta Doğu, Kafkaslar ve Kuzey Afrika pazarlarına
açılma planları yapmaktadır. Trans-Avrupa Ulaşım Ağlarının
yeniden planlanması kapsamında AB tarafından yürütülen
analiz çalışmalarında Avrupa’daki limanların 2030 projeksi-
yonlarına baktığımızda da, Mersin başta olmak üzereTürkiye
limanlarının diğer çoğu AB limanına kıyasla büyük potansi-
yel sergilediği görülmektedir.
Karayolunda karşılaşılan bu kısıtlamaların yine de en
büyük ihracat pazarımız olmayı sürdüren AB ülkelerine yö-
nelik ihracatımızı engellememesi için, halen AB’nin de en
önemli ulaşım gündemlerinden olan “
intermodal taşımacı-
lık
”bağlantılarını da desteklemekteyiz.
Türk nakliyecileri 1990’ların sonunda ilk Ro-Ro hattını
hayata geçirmiştir. Türkiye ile İtalya arasında açılan bu hat,
günümüzün çok konuşulan taşımacılık kavramı “intermo-
dal”taşımacılığın öncüsü olup, proje devletin de desteğini
alan UND tarafından gerçekleştirilmiştir. Geçtiğimiz 20 yıl-
da açılan pek çok yeni hatla da, Türkiye’de Ro-Ro taşımacı-
lığı önemli bir noktaya gelmiştir.
Bugün Pendik, Ambarlı, Çeşme ve Mersin’den
Avrupa’da İtalya (Trieste) ve Fransa’ya (Toulon) Ro-Ro ile
taşımacılık yapılıyorken; Bulgaristan üzerinden Avrupa’ya
Ro-La ve diğer demiryolu bağlantıları planlanmaktadır.
Nakliyecilerimize daha düşük maliyetli alternatif
güzergâhlar sunmak üzere bu tür çalışmalara destek ver-
meye devam ediyoruz. Ayrıca Avrupa’da Türk nakliyecile-
rinin kullandıkları Ro-La hatlarında da fiyat ve kullanım
şartları açısından iyileştirmeler yapılması konusunda iş-
letmeci kuruluşlar nezdinde de girişimlerimiz oluyor.
Halen İspanya ile Türkiye arasında bir eşleştirme pro-
jesine konu olan“Türkiye’de Intermodal Taşımacılığın Güç-
lendirilmesi” projesi kapsamında intermodal taşımacılık
mevzuatının hazırlanmasına katkı sağlamaktayız. Aynı za-
manda, AB’nin Yedinci Çerçeve Programı kapsamında Al-
manya (Bremen), İspanya (Kanarya Adaları), İtalya (Ca-
labria), Bulgaristan (Rusçuk) ile Doğu Marmara bölgele-
ri arasında
intermodal taşımacılık
sistemlerinin tasarımı,
planlanması ve işletilmesini amaçlayan InTraRegio proje-
sinin ortağıyız. Toplam 18 ortağı olan projede Türkiye’den
UND’nin yanı sıra Doğu Marmara Kalkınma Ajansı, İstan-
bul Teknik Üniversitesi ve Koç Üniversitesi yer alıyor. Pro-
je kapsamında
intermodal taşımacılık
sistemlerinin enteg-
rasyonu, yeni sistem tasarımı ve en iyi yönetim sistemle-
rinin oluşturması yönünde sorunlar ve ihtiyaçların belir-
lenmesinin ardından, çeşitli bölgelerde gerçekleştirilecek
olan eğitim amaçlı ortak çalıştaylar ve kamuoyu bilgilen-
dirme aktivitelerden de elde edilecek sonuçlar karşılaştırı-
lacak, farklı bölgeler için en uygun çözümler planlanacak.
Toplam bütçesi 2,1 milyon avro olan InTraRegio projesi
kapsamında ilk somut kazanım olarak“Doğu Marmara Ta-
şımacılık ve Lojistik Kümesi”nin resmi açılışını 27 Şubat’ta
gerçekleştirdik. Projenin, Aralık 2014’te tamamlanmasını
hedefliyoruz.
UND olarak, Türkiye lojistik sektörünü temsil ettiğimiz
bir başka AB projesi ise Log4GREEN projesi olup, AB 7’nci
Çerçeve Programı Bilgi Bölgeleri Programı kapsamında fi-
nanse edilen bu proje, Avrupa’daki altı bölgenin [Carinthia
(Avusturya), Ruhr (Almanya), Valonya (Belçika), Norman-
diya (Fransa), İstanbul ve Odessa (Ukrana)] rekabet gü-
cünü artırmayı amaçlamaktadır. Proje süresince İstanbul
bölgesindeki ilgili paydaşlar bir araya gelerek yeşil lojistik
alanında ortak çalışmalar, inceleme gezileri, öğrenci veya
akademisyen değişim programları gerçekleştirecek; önce-
likli araştırma konuları belirlenecek; bir yaz okulu ile yeşil
lojistik alanında mesleki eğitim ve yükseköğretim güçlen-
dirilecek, ayrıca bölgeler arası bilgi ve teknoloji transferle-
rinin temeli atılacaktır.
1...,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34 36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,...80