

İKTİSADİ KALKINMA VAKFI DERGİSİ
76
İ Ş DÜNYAS ININ AB PERSPEKT İ F İ
Yıldırım tarafından yapılan açıklama-
ya göre, havalimanının 90 milyon ka-
pasiteye sahip ilk bölümünün Şubat
2018’de hizmete açılacağı planlanıyor
5
.
Ulaştırma Alanında
Güvenliğin Artırılması
Ulaştırma ağı ve havacılık stratejile-
rine paralel olarak, AB üye ülkeleri için-
de ulaşım güvenliğini artırmaya yönelik
çalışmaların hız kazandığı söylenebilir.
Avrupa Komisyonu, uluslararası hava-
cılıkta güvenliğin artırılması ve hava
araçlarının izlenebilmesini sağlayan
sistemlerin geliştirilmesi için 16 Aralık
2015 tarihinde önemli kararlar aldı.
Haziran 2009 tarihinde Air France ha-
vayolu şirketine ait uçağın teknik arıza
nedeniyle Atlas Okyanusu’na düşmesi
ve Mart 2014’te Malezya Havayolları’na
AB’nin gündeminde yer alan ha-
vacılık alanındaki hedeflerin etkileri
Türkiye İlerleme Raporu’nda da görü-
lebilir. Raporda, Türkiye Sivil Havacılık
Genel Müdürlüğü’nün Türk sivil hava-
cılığında büyüme potansiyelinin henüz
yakalanmadığı belirtiliyor; ancak Genel
Müdürlük’ün Avrupa Havacılık Güven-
liği Ajansı (EASA) ile havacılıkla ilgili
teknik gereklilikler ve yönetimsel dü-
zenlemeler üzerine çalıştığı vurgulanı-
yor. Raporda belirtilen bu gelişmeye ek
olarak, Türkiye’nin havacılık alanında
attığı adımlardan biri de üçüncü hava-
limanı inşasıdır. Havalimanı inşaatının
Haziran 2014 tarihinde temeli atılmış
olup projenin 76,5 kilometrekarelik
alanı kapsaması ve 200 milyon yolcu
kapasitesine sahip olması planlanı-
yor. 24 Şubat 2016 tarihinde Bakan
AB’nin gündeminde yer
alan havacılık alanındaki
hedeflerin etkileri,
Türkiye 2015 İlerleme
Raporu’nda da
görülebilir.