Table of Contents Table of Contents
Previous Page  78 / 92 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 78 / 92 Next Page
Page Background

İKTİSADİ KALKINMA VAKFI DERGİSİ

76

İ Ş DÜNYAS ININ AB PERSPEKT İ F İ

Yıldırım tarafından yapılan açıklama-

ya göre, havalimanının 90 milyon ka-

pasiteye sahip ilk bölümünün Şubat

2018’de hizmete açılacağı planlanıyor

5

.

Ulaştırma Alanında

Güvenliğin Artırılması

Ulaştırma ağı ve havacılık stratejile-

rine paralel olarak, AB üye ülkeleri için-

de ulaşım güvenliğini artırmaya yönelik

çalışmaların hız kazandığı söylenebilir.

Avrupa Komisyonu, uluslararası hava-

cılıkta güvenliğin artırılması ve hava

araçlarının izlenebilmesini sağlayan

sistemlerin geliştirilmesi için 16 Aralık

2015 tarihinde önemli kararlar aldı.

Haziran 2009 tarihinde Air France ha-

vayolu şirketine ait uçağın teknik arıza

nedeniyle Atlas Okyanusu’na düşmesi

ve Mart 2014’te Malezya Havayolları’na

AB’nin gündeminde yer alan ha-

vacılık alanındaki hedeflerin etkileri

Türkiye İlerleme Raporu’nda da görü-

lebilir. Raporda, Türkiye Sivil Havacılık

Genel Müdürlüğü’nün Türk sivil hava-

cılığında büyüme potansiyelinin henüz

yakalanmadığı belirtiliyor; ancak Genel

Müdürlük’ün Avrupa Havacılık Güven-

liği Ajansı (EASA) ile havacılıkla ilgili

teknik gereklilikler ve yönetimsel dü-

zenlemeler üzerine çalıştığı vurgulanı-

yor. Raporda belirtilen bu gelişmeye ek

olarak, Türkiye’nin havacılık alanında

attığı adımlardan biri de üçüncü hava-

limanı inşasıdır. Havalimanı inşaatının

Haziran 2014 tarihinde temeli atılmış

olup projenin 76,5 kilometrekarelik

alanı kapsaması ve 200 milyon yolcu

kapasitesine sahip olması planlanı-

yor. 24 Şubat 2016 tarihinde Bakan

AB’nin gündeminde yer

alan havacılık alanındaki

hedeflerin etkileri,

Türkiye 2015 İlerleme

Raporu’nda da

görülebilir.