İktisadi Kalkınma Vakfı Dergisi // Haziran 2019

44 İKTİSADİ KALKINMA VAKFI DERGİSİ Konsey toplantısında kabul görmesi bü- yük önem taşıyor. AB Dışişleri ve Güven- lik Politikası Yüksek Temsilcisi Federica Mogherini’nin de ifade ettiği gibi, oybir- liği gerektiren bu karar için “top şimdi Konseyin sahasında”. AB’nin iç reformu- nu tamamlamadan yeni bir genişlemeye tanıklık etmemesi gerektiğini savunan Fransa, Hollanda ve Danimarka’nın da desteğini alarak, Haziran 2018’de ger- çekleşen AB Genel İşler Konseyi top- lantısında, Makedonya ve Arnavutluk’la müzakereler başlanması konusunda ni- hai kararın Haziran 2019’a ertelenmesi- ni sağlamıştı. Bu süreçte dikkatler, son dönemde genişlemekonusunda “kötüpolis” rolünü üstlendiği izlenimini yaratan Fransa’nın üzerinde. Paris’in genişleme politika- sında bir veto koyucu haline gelmesinin sebepleri incelendiğinde; genişlemenin Fransa kamuoyunda 2005 yılında AB Taslak Anayasası’nın reddedilmesine de yol açan korkuları yeniden canlandıran bir olgu olarak görülmesi ve Fransa Cum- hurbaşkanı Macron’un AB’nin kurumsal reformunu tamamlamasını öncelikli he- def olarak benimsemesi öne çıkıyor. AB’nin, özellikle tarihi Prespa Anlaşması’nın onay sürecinde, ulusal kimliğini yeniden tanımlamasını gerek- tiren oldukça zorlu bir süreçten çıkan AB’nin kurumsal yenilenme sürecinde, göreve gelecek yeni AB liderliğinin genişlemeye olan bağlılığını yinelemesi, geleneksel olarak “tüketebileceğinden daha fazla tarih üreten” bu coğrafyanın istikrara kavuşturulması açısından büyük öneme sahip. GÖRÜŞ

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=