İKV, AB EĞİTİM PROGRAMLARI VE GENÇLİĞE KARİYER FIRSATLARI BAŞLIKLI BİR PANEL DÜZENLEDİ
9 Mayıs Avrupa Günü ve Avrupa Gençlik Yılı kapsamında İKV, ATAUM iş birliğiyle 16 Mayıs 2022 tarihinde “AB Eğitim Programları ve Gençliğe Kariyer Fırsatları” başlıklı bir panel gerçekleştirdi. ATAUM Müdürü Prof. Dr. İlke Göçmen’in açış konuşmasının ardından Dışişleri Bakan Yardımcısı ve AB Başkanı Büyükelçi Faruk Kaymakcı, Türkiye-AB ilişkileri hakkında aktarımlarda bulundu. 1999-2007 yılları arasında elde edilen kazanımların taraflar arasındaki ilişkilerin pozitif bir seyirde ilerlemesine vesile olmasının yanında Türkiye’ye birçok farklı alanda değer kattığını vurgulayan Kaymakcı, gerilen ilişkilerin toparlanmaya başladığını ifade etti. Türkiye için nihai hedefin tam üyelik olduğunun altını bir kez daha çizen Kaymakcı, hem Türkiye’nin hem de AB’nin bu hedefe ulaşmak için üstlendiği yükümlülükleri yerine getirmeye devam etmesi gerektiğini belirtti.
Kaymakcı’nın konuşması ardından “Avrupa Dayanışma Programı (European Solidarity Corps-ESC) ve Gönüllülük” başlıklı birinci oturuma geçildi. Bu oturumda ilk konuşma, öğrencilik yıllarında Avrupa Gönüllü Hizmeti (European Voluntary Service-EVS) kapsamında Türkiye’de bulunan Macaristan Büyükelçisi Viktor Mátis tarafından yapıldı. Mátis, Türkiye’de geçirdiği süre boyunca edindiği deneyimlerinden, bu deneyimlerin kariyer planlama konusunda kendisine kattıklarından, program süresince gerçekleştirmiş olduğu faaliyetlerden ve yaptığı seçimlerden bahsederek sözlerine başladı. Genç insanların AB Eğitim Programları’ndan yararlanmasının önemine değinen Mátis, imkânların verimli bir şekilde değerlendirilmesi gerektiğini dile getirerek sözlerini tamamladı. Oturumun bir diğer konuşmacısı olan Ulusal Ajans Uzmanı Canay Çamur, Avrupa Dayanışma Programı’ndan bahsetmeden önce Türkiye Ulusal Ajansı’nın yapısından bahsederek sözlerine başladı. AB’nin eğitim ve gençlik alanındaki programlarının yürütülmesinden sorumlu olan Ulusal Ajans’ın projelerdeki görevlerine, başvuruların durumuna ve hangi konular üzerine yoğunlaştığına dair bilgi aktarımlarında bulundu. Avrupa Dayanışma Programı’nın 2018 yılı itibarıyla değişen yapısından bahseden Çamur, gönüllülük ve dayanışma projelerinin toplumsal sorunlara verdiği cevaplara örnekler verdi. Gönüllülük projelerinde oldukça faydalı örneklendirmelerde bulunan Çamur, gençlerin proje yazma süreçlerinde kendilerine fırsatlar yaratması gerektiği önerisinde bulundu.
ATAUM Müdürü Prof. Dr. İlke Göçmen’in moderatörlüğüyle devam eden panelin ikinci oturumunda Dışişleri Bakanlığı AB Başkanlığı AB İşleri Uzmanı Yeliz Turan program hakkındaki aktarımlarıyla konuşmasına başladı. Jean Monnet Burs Programı’nın AB alanında ihtiyaç duyulan insan kaynağına sağladığı katkılardan bahsederek sözlerine başlayan Turan, program kapsamında yer alan araştırma alanlarından bahsetti. Burs Programı kapsamındaki çalışma alanlarının başvurular esnasında incelenmesi gerektiğinin altını çizen Turan, gençlere ilgileri doğrultusunda hareket etmesi gerektiğine dair tavsiyelerde bulundu. Oturumun devamında Jean Monnet Bursiyerler Derneği’nden katılımcılar, Jean Monnet Programı’nda edindikleri tecrübeleri paylaştılar. Jean Monnet Bursiyerler Derneği Başkanı Suzi Erdoğan, kendi deneyimlerini aktarmasının ardından programın içeriğinden ve öğrencilere verdiği kazanımlardan bahsederek sözlerine başladı. Öğrencilere pratik düşünme ve gelişmeye sevk eden avantajlara değinerek sözlerini tamamladı.
Pırıl Akın Ocak’ın moderatörlüğünde gerçekleştirilen Erasmus Programı konulu üçüncü oturum, Türkiye Ulusal Ajansı Uzmanı Özlem Yücel’in Erasmus Programı kapsamında üniversite öğrencilerinin öğrenim hareketliliğinden bahsettiği konuşmasıyla başladı. Son dönemde üniversitelerdeki bu hareketliliğin oldukça arttığına değinen Yücel, üniversitelerin yaptığı anlaşmalardan ve başvuru sayılarından örnekler vererek konuşmasına devam etti. Yücel, yurt dışında geçirilen öğrenim veya staj hareketliliğinde akademik çalışmalara devam edebilme imkânı sunulmasından ve Avrupa Komisyonu tarafından belirlenen maddi desteklerden bahsederek sözlerini bitirdi. Ardından Erasmus Programı kapsamında yurt dışındaki deneyimlerini aktaran Türk ve Türkiye’ye gelen yabancı öğrencilerin ardından Finlandiya Büyükelçiliği stajyeri Eveliina Lokkila da söz alarak Türkiye’deki deneyimlerini anlattı. Yücel, öğrencilerin mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayan bu programların bireylerin kariyerlerine bir yatırım olduğunun altını çizdi.
“AB Eğitim Programları ve Gençliğe Kariyer Fırsatları” başlıklı panel, ATAUM Müdürü Prof. Dr. İlke Göçmen’in kapanış konuşması ile sona erdi.
HAKKIMIZDA
ARAŞTIRMA MERKEZİ
PROJELER
İLETİŞİM
Designed By: OrBiT